Miya Cosmetics

It’s all about you

Miya Cosmetics

Miya Cosmetics, niezależna marka kosmetyczna, jest jedną z najszybciej rosnących na polskim rynku. Właścicielem marki jest Kanani Europe. Ta spółka w 2021 roku stała się przedmiotem wspólnej akwizycji TDJ i Leszka Kłosińskiego, który objął stanowisko prezesa jej zarządu.

Akwizycja Kanani Europe wpisała się w strategię TDJ w obszarze Equity, zakładającą inwestycję w spółki o skalowalnym modelu biznesowym, wysokim potencjale eksportowym i konsolidacyjnym oraz z własnym produktem i marką w branży kosmetycznej.

100 SKU

2 razy większe portfolio produktów

10 rynków

europejskich, na których obecna jest już MIYA

Dlaczego uwierzyliśmy w MIYA?

Miya Cosmetics to młoda i bardzo dynamicznie rozwijająca się marka, działająca na rynku, który rósł dynamicznie i wciąż ma perspektywy dalszego rozwoju.

  • To skalowalny biznes, który udowodnił, że można wykreować coś zupełnie nowego w bardzo stabilnej branży.
  • Umacnianie pozycji rynkowej firmy realizowane jest we współpracy z jedną z najbardziej doświadczonych osób w polskiej branży beauty – Leszkiem Kłosińskim, który zaangażował się w spółkę także kapitałowo.
  • Połączenie kompetencji TDJ i doświadczenia Leszka Kołsińskiego było fundamentem do stworzenia wizji dalszego rozwoju biznesu i konsolidacji polskiego rynku kosmetycznego wokół marki Miya.
Jak wyglądało zaangażowanie TDJ?

W ramach inwestycji, zaangażowaliśmy zespoły wewnętrznych ekspertów wyspecjalizowanych między innymi w takich obszarach jak business excellence, prawnym, M&A czy IT.
Pierwsze dwa lata poświęciliśmy na organiczny rozwój biznesu. Poszerzyliśmy ofertę i rozwinęliśmy międzynarodową sprzedaż. Portfolio samych produktów Miya zwiększyło się dwukrotnie w porównaniu do 2021r. do 100 SKU (unikatowych pozycji asortymentowych).

EFEKTY 70 % wzrost przychodów w 2 lata

Wprowadzone zostały nowe kategorie kosmetyków – środki do pielęgnacji włosów, ust, higieny intymnej, a także w 100% naturalne dezodoranty w kremie. Wrosła dystrybucja marki, dzięki czemu jest ona dostępna we wszystkich sieciach drogeryjnych w Polsce, a także za granicą. Działa już na kilkunastu rynkach, głównie europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Ukrainie.

Rozwinęliśmy także własny kanał sprzedażowy w obszarze e-commerce. Stanowi on obecnie wyróżnik w stosunku do innych marek kosmetycznych na rynku i generuje istotną część przychodu ze sprzedaży.

Stopniowo zwiększyliśmy eksport, którego Miya nie prowadziła przed 2021 rokiem.

Sukces wspólnego projektu odzwierciedla też stale rosnące grono #MIYAholiczek, z którymi marka buduje społeczność.

126 tys.

obserwujących na Instagramie

+ 26 tys.

w niespełna 2 lata