FPM, producent maszyn i urządzeń przemysłowych, w gronie Najlepszych Pracodawców 2023/2024 w Polsce! Wyróżnienie jest przyznawane w oparciu o wyniki badania zaangażowania, które wśród pracowników przeprowadza niezależna organizacja.
Podczas badania Kincentric, organizacji prowadzącej od ponad 25 lat globalny program “Najlepszy Pracodawca”, sprawdza firmę w czterech obszarach: zaangażowanie pracowników, zwinność organizacji, zaangażowanie przywództwa oraz umiejętność przyciągania i zatrzymywania talentów. FPM, spółka z portfela TDJ, przy bardzo wysokiej frekwencji na poziomie 93%, uzyskała wynik zaangażowania 72%. To znaczący wzrost w porównaniu z 2021 roku, gdy firma ta pierwszy raz wzięła udział w badaniu Kincentric, osiągając wówczas 64% w skali zaangażowania.
Badanie zaangażowania dało nam świetny feedback z obszarów naszej spółki, które wymagają poprawy, jak i z obszarów, gdzie nasze inicjatywy były bardzo dobrze przyjęte. Dzięki temu jesteśmy w procesie ciągłego doskonalenia i możemy budować jeszcze lepsze relacje z pracownikami.
Jasno określiliśmy cele tej firmy, ustaliliśmy warunki transparentnej komunikacji, a pracownicy na bieżąco otrzymują informacje o sytuacji firmy, o tym co robimy, co zamierzamy robić, o wszelkich zagrożeniach i szansach. Otworzyliśmy się na pracowników, którzy nie mają problemu, by dzielić się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami.
Wyniki badań są odzwierciedleniem budowanych przez lata relacji. Pracownicy bardzo wysoko oceniają zarząd, jego dostępność oraz transparentną komunikację. Równie ważne było stworzenie możliwości osobistego rozwoju wszystkim pracownikom, w tym także tym z obszaru produkcji. Łącznie w 2023 roku w FPM zrealizowano niemal 6 tysięcy godzin szkoleniowych, a w 2024 jest ich na ten moment już 4 tysiące. Są to przede wszystkim szkolenia miękkie, ale też wymagane prawem czy studia podyplomowe. Pracownicy mogą też liczyć na wsparcie trenera i psychologa biznesu, coacha oraz native speakera.
Tytuł Najlepszego Pracodawcy należy do rzadkości wśród firm produkcyjnych. O wiele łatwiej zadbać o zaangażowanie pracowników w sektorze usług, gdzie spółki mają do dyspozycji szereg narzędzi i kanałów komunikacji. Tomek Zyska i Marian Januszkiewicz przełamują jednak stereotypy. Otrzymany certyfikat to dowód dobrze przemyślanej strategii, leadershipu na poziomie światowych gigantów i niezwykłej umiejętności słuchania potrzeb swojego zespołu. Dodatkowo zarząd FPM umiejętnie przekuł wzrost zaangażowania na wyniki biznesowe.