TDJ inwestuje w Miya Cosmetics

Rodzinna firma inwestycyjna TDJ inwestuje w  Miya Cosmetics, jedną z najszybciej rosnących niezależnych marek kosmetycznych na polskim rynku. Planowany jest rozwój firmy, poprzez poszerzenie portfela jej produktów, oraz wejście w nowe kanały sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Miya Cosmetics to druga inwestycja TDJ w 2021 roku.

Struktura transakcji zakłada przejęcie wszystkich udziałów w spółce Kanani Europe – właściciela marki Miya Cosmetics przez TDJ oraz Leszka Kłosińskiego, który objął stanowisko prezesa zarządu Kanani.

– Miya Cosmetics to młoda i bardzo dynamicznie rozwijająca się marka, działająca na rosnącym rynku. To skalowalny biznes, który udowodnił, że można zrobić coś zupełnie nowego w bardzo stabilnej branży powiedział Tomasz Domogała, właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej TDJ.


Marka Miya Cosmetics weszła na rynek w 2016 roku. Od momentu powstania firma systematycznie rozwija portfolio produktów do codziennej pielęgnacji skóry głównie w oparciu o naturalne składniki, Obecnie oferuje trzy kategorie kosmetyków: do pielęgnacji twarzy, ciała oraz do makijażu.

Miya Cosmetics oferuje swoje produkty w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz z powodzeniem buduje społeczność w mediach społecznościowych. Preparaty firmy dostępne są m.in. w sieciach drogerii Rossmann, Hebe czy Super-Pharm a także w sklepach internetowych, w tym we własnym e-sklepie marki https://miyacosmetics.com/sklep/. Kosmetyki Miya mają wierne grono konsumentek, a profil marki na Instagramie obserwuje ponad 100 tys. użytkowników. Produkty zyskały uznanie ekspertów, czego odzwierciedleniem są prestiżowe nagrody branżowe jak Perła Rynku Kosmetycznego, czy Fashion Beauty Awards.

Polski rynek kosmetyków rośnie nieprzerwanie w kilkuprocentowym tempie rocznie od kilkunastu lat. To szósty największy rynek w Europie, którego wartość szacowana jest na 18-20 mld PLN. Zdaniem ekspertów, wraz z poprawą sytuacji makroekonomicznej rynek jest na dobrej drodze, by kontynuować dynamikę wzrostu. 

– To nasza pierwsza inwestycja na rynku kosmetycznym i realizujemy ją we współpracy z jedną z najbardziej doświadczonych osób w branży beauty – Leszkiem Kłosińskim, wieloletnim prezesem firmy farmaceutyczno-kosmetycznej Oceanic. Leszek będzie nie tylko prezesem spółki Kanani Europe – właściciela marki Miya, ale także zaangażował się w tę spółkę kapitałowo. Jestem przekonany, że jego bogate doświadczenie pomoże Miya Cosmetics umacniać pozycję na rynku – komentuje Jacek Leonkiewicz partner zarządzający TDJ Equity.

Leszek Kłosiński był wcześniej związany przez prawie 22 lata z grupą Oceanic, czołowym producentem kosmetyków w Polsce. Od 2009 roku piastował funkcję prezesa.

– Miya to marka, która doskonale wpisuje się w  trendy i odpowiada na potrzeby konsumentek. Ta marka to więcej niż produkty. To styl życia nowoczesnych, aktywnych kobiet, które chcą wyglądać i czuć się pięknie, nie poświęcając wiele czasu na codzienną pielęgnację .  Fenomenem Miya jest fakt, że każdy nowy produkt staje się hitem rynkowym. Tak unikalny koncept zasługuje na szeroki zasięg i będziemy nad tym pracować, rozwijając równolegle portfolio produktów.– powiedział Leszek Kłosiński.

Akwizycja Kanani Europe wpisuje się w strategię TDJ w obszarze Equity zakładającą inwestycje w spółki o skalowalnym modelu biznesowym, wysokim potencjale eksportowym oraz konsolidacyjnym, z własnym produktem i marką, działające m.in. w sektorach: kosmetycznym, spożywczym, automatyki, opakowań czy recyklingu.

TDJ Equity ponownie poszerzył portfel swoich inwestycji, tym razem o Kanani Europe, w ostatnim czasie zainwestował również w spółkę z branży automatyzacji Teamtechnik, oraz w spółkę z branży OZE Projekt Solartechnik.