TDJ Pitango Ventures zainwestował w CallPage

  • W ramach wartej 17 mln złotych rundy finansowania, fundusz TDJ Pitango Ventures zainwestuje w startup CallPage – opracowany przez krakowską firmę system analizujący zachowania klientów na stronie internetowej i umożliwiający szybki kontakt z klientem.
  • To druga inwestycja powołanego w 2017 roku TDJ Pitango Ventures. Inwestujący w innowacyjne technologicznie startup’y o globalnym potencjale, jeden z największych w regionie CEE fundusz TDJ Pitango, jest inwestorem wiodącym w ramach wartej 17 mln złotych rundy finansowania.CallPage to krakowski startup, który opracował system pozwalający na analizę zachowań klientów na stronie internetowej, a także umożliwiający nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem w 28 sekund. CallPage powstał w 2015 roku. Jego założycielami są Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv. W świecie mediów, CallPage już kilkakrotnie zostało nazwane drugim LiveChat’em wartym ponad 1,8 mld złotych. Dzieje się tak głównie ze względu na podobny model biznesowy oraz prostotę produktu – LiveChat oferuje widget na stronę, dający możliwość czatu z konsultantem, natomiast CallPage – widget, pozwalający na odbycie natychmiastowej rozmowy telefonicznej.W ramach wartej 17 mln złotych rundy finansowania, TDJ Pitango Ventures jest inwestorem wiodącym. Oprócz polsko-izraelskiego funduszu w rozwój CallPage zaangażowały się Innovation Nest i Market Capital One.Wojciech Fedorowicz, Partner Zarządzający TDJ Pitango VenturesOd pierwszego spotkania z założycielami CallPage wiedziałem, że zainwestujemy w ich startup. Zdecydowaliśmy się na przewodzenie tej rundzie inwestycyjnej, ponieważ CallPage ma wyjątkowy potencjał globalnej ekspansji a założyciele przez ostatnie kilka lat pokazali, że potrafią skutecznie realizować wzrosty. Jako TDJ Pitango Ventures będziemy wspierać spółkę w tym procesie, w szczególności w najbardziej krytycznych obszarach, korzystając również
    z globalnego networku naszego izraelskiego partnera – funduszu Pitango Ventures.
    Pod kątem rozwoju produktu, CallPage zmienia się z małego, niebieskiego przycisku na stronie, w platformę, dzięki której można zarządzać wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie. Dzisiaj, po trzech latach działalności, z opracowanego przez nich rozwiązania korzysta ponad 3000 firm z całego świata. Widget wykorzystywany jest między innymi przez UPC, Medicover, Coral Travel czy Virgin Mobile. Obecnie liczba użytkowników CallPage wynosi już ponad 2 mln osób, wśród których jest blisko 800 tys. Polaków.Trzy lata temu, kiedy startowaliśmy, rynek narzędzi do szybkiego kontaktu telefonicznego w Polsce, po prostu nie istniał. Obecnie mamy 800 tysięcy połączeń z unikalnych numerów telefonicznych tylko w tym kraju. Już nawet nie dziwi mnie, kiedy wchodząc na stronę sklepu, chcąc kupić karmę dla swojego psa, widzę tam niebieską słuchawkę CallPage, dzięki której mogę dokonać zamówienia. To jest coś niesamowitego – mówi Ross Knap, współtwórca oraz Prezes CallPage. – Wciąż jesteśmy małą, 50-osobową firmą z względnie niewielkim przychodem, więc plan jest prosty. Przez najbliższe dwa lata chcemy, aby biznes urósł 10-krotnie. Zastrzyk gotówki, który dostaliśmy podczas obecnej rundy finansowania oraz doświadczenie tych funduszy, na pewno nam w tym pomoże dodaje Ross Knap.

    W ostatnich trzech latach CallPage kilkukrotnie z sukcesem pozyskiwał finansowanie na rozwój. Przy założeniu spółki, w projekt zainwestował SeedCapital wraz z Aniołem Biznesu. Jako kolejni spółką zainteresowali się: estoński akcelerator WiseGuys oraz fundusz bValue.vc. Obecnej rundzie finansowania przewodzi TDJ Pitango Ventures.

    Po inwestycji, będziemy kontynuowali nasz plan rozwoju. Chcemy zmienić się w produkt typu “All your company calls in one place”. Wkrótce pracę rozpocznie nasz nowy dział R&D, który zajmie się technologią AI, pozwalającą analizować setki tysięcy rozmów przez nasz system. Dzięki temu firmy będą mogły lepiej i skuteczniej budować komunikację głosową mówi Andrew Tkachiv, współzałożyciel i CTO CallPage.

    Spółka planuje dynamiczny wzrost. Zwiększenie liczby użytkowników chce osiągnąć przez wzmocnienie pozycji na rynkach zagranicznych, przede wszystkim na rynku amerykańskim. Obecnie CallPage nie planuje jednak przenosić siedziby z Polski do Stanów Zjednoczonych.

    Pierwszą inwestycją funduszu TDJ Pitango Ventures jest startup StethoMe, firma produkująca inteligentny bezprzewodowy stetoskop współpracujący ze smartfonem. Umowa inwestycyjna przewiduje zaangażowanie TDJ Pitango w ten projekt w wysokości 1,5 mln USD.